Återhämtning

Jaaa , jag brukar vara duktig på att berätta för mina klienter hur viktigt det är med återhämtning. Men jag ska erkänna att jag är inte den bästa på att utföra det själv.
 
Hösten har och är en intensiv period för oss som jobbar inom PT- branchen. Och jag ÄLSKAR det!!
Hur mer det är att göra hur mer går jag själv igång. Ja, så lustigt är det. Får massor nya tankar och idéer som jag också blir snabb på då att ta itu med. Lika så min egen utveckling både när det gäller träning och kunskap har jag en viss förmåga att lägga in just då!?
 
Men så är det här med balansen! Det funkar att jobba hårt en kortare period MEN så måste man också kunna trycka på "off" knappen där emellan. 
Och jag erkänner att jag själv är dålig på det och just därför måste jag verkligen anstränga mig för att träna på just det. Att trycka på "OFF".
Men idag är en sådan träningsdag. Jag har tryckt på "off" och bestämt mig för att bara ta det lugnt!!
 
Bara vila kroppen & knoppen och fylla på den med god näringsrik mat!
Men så är det ju också kladdkakans dag idag. Och det får man ju inte missa!!
Så till eftermiddagsfika blir det en lite nyttigare men supergod variant. 
 
Här kommer givetvis receptet på den.
 
1 st skopa kasein (proteinpulver) med smaken kladdkaka lr choklad fr. märket Tyngre. (se bild nedan)
1 st äggvita
2 tsk kakao
3 tsk kokosmjöl 
1/2 tsk bakpulver 
4 msk vatten eller valfri mjölk
Ev. några droppar stevia chokladsmak.
Valfritt: lite kaffepulver. (jag använder alltid det)
 
* Blanda alla ingredienser i en skål. Kommer se ut som en jättetjock deg.  Bred ut degen i en skål och täck med plastfolie. 
* Ställ skålen i micron och kör  på full effekt i ca 45-60 sekunder. Ta ut och kolla konsistensen. Är du ej nöjd, kör några sekunder till. 
 
Tips till topping:
Jag vispade kokosmjölk (en burk kokosmjölk som stått i kylen över natten) till grädde.
Fyllde några silikonmuffinsformar med grädden och ställde i frysen ca 1 tim. Och vips så har du en supergod kokos glass!! (jag älskar glass!)
Serverade också med tinade hallon och lite hackade nötter denna gång.
 
Går också utmärkt att servera med tex banan och vanlig naturell kvarg.
 
 Så här ser burken ut med kasein pulvret från Protein butiken i Linköping.
 
Glöm nu inte att trycka på "off" knappen och ha en riktig mysig återhämtningsdag!! 
 
Kram Anna

Kommentarer:

1 Sara :

skriven

Oj va gott det ser ut!

Kommentera här: