Vad gör Aloe vera för nytta?

Efter att ha intaget en riktigt "lyx" långfrukost (som alltid startar med min hutt Aloe vera) och idag med min favorit smootie/yoghurt gjord på päron & avokado och nybakade frallor. Love it!!
Jag gör min "yoghurt" med hälften av mjölken (osötad mandelmjölk). In i frysen ett par minuter, så blir det en riktigt härlig yoghurt konsistens.
 
Och min Aloe vera "hutt"..... Alla vet hur bra aloe vera är för våran hud, eller hur? Men att den är minst om inte ännu bättre på vår insida är det kanske inte så många som vet.
 
Vad innehåller aloe vera?
* 18 av 20 aminosyror, varav sju av de åtta så kallade essentiella (livsnödvändiga) aminoryrerna.
   Aminosyrorna är grundstenarna till proteiner, dvs ämnen som bland annat bygger upp våra muskler.
* Enzymer. Aloe veran innehåller ett flertal enzymer, som har som funktion att underlätta matsmältningen och    påskynda nedbrytningen- och uppbyggnadsprocesser i kroppen.
* Saponiner, finns i aloegelén och är ett tvålliknande ämne med rengörande och antiseptiska egenskaper.
Den hjälper alltså till att "tvätta" rent i tarmen" från slaggprodukter.
*Antrakinoner som är smärtstillande, inflammationshämmande, samt virus - och bakteriehämmande.
 
Och förutom ovanstående också mineraler, vitaminer och spårämnen.
Vitamin A, B, B2, B3, B6, B12, C, E, niacin, karotin och betakaroten samt mineralerna;
aluminium, järn ,kalcium, koppar, krom, svavel, natrium, magnesium, mangan och fosfor.
 
" När du intar färsk Aloe vera hjälper du kroppen att komma i balans och därmed minskar risken för hälso-
problem och möjligheterna ökar för att du ska hålla dig frisk"
Så genom att dricka 30-60 ml/ dag av denna ekologisk odlade, kallpressade Aloe veran så mår jag bra innifrån och ut!
Givetvis är det ju en av mina storsäljare bland många andra produkter som jag säljer från Forever. Vill du smaka/lukta/testa så är det bara att ta kontakt med mig. Antingen här i kommentarsfältet eller på min fb. sida
 
Som om inte detta vore nog med fördelar, ska jag nämna några till om just träning och intag av Aloe vera.
 
Alo veran kan med fördel intas såväl före som efter träning

Om du dricker Aloe veran efter träningspasset får du tex en snabbare återhämtning.
Under återhämtningsfasen mellan motionspassen hjälper aloe veran kroppen att åter komma i balans, så att du snabbare blir redo för nästa pass. Därmed får du också ut mer av träningen. Att näringsupptaget förbättras är naturligtvis också ett plus för träningseffekterna. Den som tränar och har magen i balans sover också bättre, vilket i sin tur gör att man bättre kan hantera stress.
 
Ha en fortsatt bra lördag mina finaste läsare! Nu blir det en sväng till tvättstugan innan det är dags att bege sig till gymmet för lite egen träning med mina bästa vänner!!
// Kram Anna
 
 
 
 
 

Kommentera här: