Ursäkter....

Onsdag och mitten av veckan. Lite segt eller....?
Jag kände mig lite seg inför mitt lunchpass som på onsdagar är Tabata-Strength på Actic-tornet, Linköping.
Men när man kommer in en full lokalen, där människor är så laddade att riva av ett superjobbigt 30 minuters intervallpass med fokus på styrka, så händer det något.
 
Den energi och glädje man får tillbaka som instruktör är helt obeskrivlig tror jag! Och helt plötsligt är man även själv fylld av energi, redo för att ge det där lilla extra för att även ge deltagarna maximalt!! Energin och tempot bara ökar i takt till musiken! GRYMT!!
 
Har du tränat idag?
Efter middagen har det säkert dykt upp 5-10 ursäkter i huvudet som förklarar varför jag INTE bör träna idag.
 
* Jag är trött
* Jag tränade ju faktiskt igår
* Det börjar bli sent
* Återhämtning är ju också viktig
* Jag kan ju träna imorgon istället
* Soffan känns rätt så bekväm just nu
 
Listan går att göra lång.....
 
I dessa lägen går jag nästan alltid och tränar. Det är annars väldigt lätt att det blir en vana.
 
Så låt inte ursäkterna påverka dig, utan se till att ta kontroll genom att ibland bortse från allt snack  "däruppe" ;))
 

Den här känslan efteråt, när man har genomfört de där jobbiga träningspasset. Den härliga känslan är svårt att sätta ord på. Bara så helt underbart!!!
 
Vad ska du träna idag? Har du några favoritpass som du vill dela med dig av?
 
// Anna

Kommentera här: