Du sätter målet, jag visar vägen.

Ingen har väl missat att jag ÄLSKAR mitt jobb som PT, hälsocoach och kostrådgivare?
Att få arbeta med människor och hälsa.
Och definition på hälsa, vad är det? För mig betyder ordet hälsa, att må bra inifrån och ut.
Och det är just min nisch på Personlig Tränare.
 

Uteslutet resultat - resultat.
 
I november - 2014 kom det en kvinna i 40-årsåldern till mig på Actic Tornet Linköping och gjorde en kostnadsfri PT-konsultation och en BIA- vågs mätning. Efter dom resultaten blev hon mycket sugen på att ta tag i sin träning samt hälsa. Med stark motivation bestämde hon sig för att börja träna på egen hand på Actic.
 
Hennes mål var att tappa överflödiga trivsel kilon som lagt sig runt magen lite för mycket på sista tiden, och att bli piggare både på arbetet och även när hon kom hem efter avslutad arbetsdag, gladare och känna sig tillfreds var också ord på hennes målformulering.
 
Med hög motivation satte hon igång att träna - flitigt, flera gånger i veckan.
 
I Februari - 2015 sökte hon upp mig igen.
- Anna, jag tycker jag har tränat flitigt och äter bra (??) MEN ändå har jag ej tappat 1 gram, utan snarare tvärtom, varför?!
 
Vi gjorde då en ny vägning (som stämde, ökad vikt + fettmassa) och hon bestämde sig nu för att ta hjälp av mig som PT.
Hon fick göra en kostregistrering. Vi började träna  planerat, medvetet individanpassat upplägg samt ett kostupplägg, anpassat efter henne.
 
Jag arbetar inte med quickfix, men hon ville starta på Change-9. Forever, - produkter och program jag säljer. (Det kan ni läsa om i tidigare inlägg).
9- dagars start för att bryta "gamla" vanor och bli mer motiverad, nyfiken till att starta på nya sundare vanor - livstilsförändring som hon gör nu.
 
Här är hennes resultat!
Startvikt               90,1kg                      8 v. senare: 83 kg
fettmassa            35,4 kg                                        24,6 kg
muskelmassa      51,9                                             55,5 kg
BMI                      30,8                                             28,4
 
Hon har alltså tappat i vikt nästan exakt -7 kg och i fett -9.8 kg, ökat på sin muskelmassa med +3.6 på 8 veckor!
 
Du sätter målen - jag visar vägen!
Personlig träning innebär att få ta del av kunskap, erfarenhet och engagemang som krävs för att DU ska nå dina målsättningar.
 
 
Är du nyfiken på PT?
Ta chansen på onsdag den 13/5 kl.14-16 kan du prova på (mig) helt kostnadsfritt på Actic-Tornet, Linköping
Kontakta receptionen 013-473 17 79för att boka just din tid. (Begränsat antal).
 
Kram Anna
 
 
 

Kommentera här: