Balans - Energi - Kraft

Att man kan få brist på energi är det ingen tvekan om, men kan man även få för mycket energi - kraft??
 
Hälso kraft - energi för kropp & knopp. Träna hårt - sova gott.
Vad är kraft för dig?  Kraft förknippas ofta med energi. Och kraft för mig är när jag har energi för det jag vill
ta mig för att göra och att man har energi till och med efter man har tagits sig för och gjort det.
Oavsett om det rör sig om en mental utmaning eller en fysisk utmaning man står inför. Att man tar sig igenom det
med energi hela vägen.
 
Lyssna innåt - är något som jag själv faktiskt har blivit bättre på, är att lyssna inåt. Att ibland säga NEJ för
att det är det som ger mig energi.
Att välja det som ger mig energi istället för det som dränerar mig på energi.
 
Energiknippe - får jag ofta höra att jag är. Tex när jag kommer inskuttande som instruktör till ett gruppass, check och glad för att peppa alla att jobba hårt! (om det är träning det handlar om).
 
 
 
 
 
Och det är väl precis så det är, jag har väldigt mycket energi! Men ibland är det faktiskt så att även jag väljer att kliva ur mina energizoner för att lägga upp fötterna på bordet och bara slappa.
 

Att "skutta" in på ett träningspass och leda ett pass ger mig energi.
Det finns dom dagar då jag faktiskt känner att idag är jag trött, jag fixar nog inte detta idag....
och plötsligt är man där när det rullar igång med kraft & energi och får så MYCKET tillbaka!
 
Kan man få för mycket?
I går  fredag kväll, kommer jag hem och känner mig helt slut. Blickar tillbaka på veckan som varit.
Alla inbokade saker, kund/klient träffar , Pt - klienter, kostrådgivning, hälsovägledning, instruktör på grupp pass....
och allt va det kan vara, är bara roliga saker om man ser till enskilda aktiviteter och ger mig energi -
men det blev lite för mycket.
Det är så tydligt för mig att även där finnas någon balans.
 
Inte för mycket eller för lite, utan lagom, för att kunna leverera energimässigt.
Samma gäller träning. För att kunna ge allt på mina träningspass måste jag ha dom med en viss ordning
och vila emellan.
 
Hitta din energi!! Vad som ger energi och vad som dränerar energi.
 
Passa på nu i helgen att hitta just din balans. Det kanske är så att just du behöver lägga upp fötterna på bordet en
stund?!
Ha det gott!
// Anna
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: