" Living the dream"

Det bästa med att vara Personlig Tränare är att få möjligheten att få träffa så många olika människor och att jag får arbeta med träning samt en sund livsstil. Jag kan inte tänka mig något annat.
Att få coacha människor på vägen mot sina mål. Att se dem ge det där lilla extra varje gång. Vi människor är alltid väldigt kritiska. och tycker att det inte hänt så mycket. Tex jag har inte blivit starkare eller snabbare. Men när vi sedan stämmer av så har det alltid hänt en hel del för klienterna. T.o.m dubblat resultaten i styrketesterna, samt gjort en mer hälsosam förändring med fördelningen av sina kroppskilon. Det handlar inte alltid om att tappa kilon utan öka muskelmassa och minska på det farliga fettet.
Att arbeta som PT är ett grymt yrke!
Om jag alltid lever som jag lär får jag ofta frågan om?
 ALLTID! Nej det gör jag inte, men jag försöker. Då jag tränar både som gruppinstruktör och en hel del på egen hand  för att jag tycker det är så kul, gäller det att hitta en bra balans. Jag är noga med vad jag själv stoppar i munnen så att det täcker dagsbehov av energi samt näringsbehov.
 
Och den första starten på dagen brukar oftast se ut så här. Färskpressad ekologisk odlad Aloe vera & ARGI+
Att jag dricker Aloe vera visste många av er redan. Och även vad den har för otroligt bra egenskaper har ni kunnat läsa om i tidigare inlägg. Men ARGI+ vad är det?
 
Att du blir vad du äter är sant, eller rättare sagt, du blir vad kroppen kan ta upp. Därför är mage och tarmar viktiga för din helhets hälsa, för det är där som största delen av ditt immunförsvar finns!
Att äta varierat lägger också grunden till en god hälsa, med en kost som innehåller en bra blandning av protein, kolhydrater och nyttiga fetter.
 
Ibland behövs ett extra tillskott.
Och ARGI + är just ett kosttillskott som ger dig extra näring. Det innehåller också den essentiella aminosyran
L-arginin. Den har många viktiga funktioner, bland annat omvandlar kroppen den till kväveoxid. Dessutom består ARGI +  av ett vitaminkomplex som ger dig den dagliga dosen av de viktiga vitaminerna C, D B6, B12 och folsyra.
 
Några av många andra effekter som L- arginin har är:
* L- arginin är ovärderligt vid hårt muskelarbete, träning, för den som vill öka sin muskelmassa, vid muskelvärk och muskelsvaghet. Den hjälper till att vidga blodkärlen i den tränade muskeln för att möjliggöra en ökad transport av näringsämnen in till muskeln. De vidgade blodkärlen och den ökade kväveoxidproduktionen ger även " muskelpumpeffekt"
 
* L-arginin kan skydda mot krympning av tymus, immunförsvarets viktigaste körtel.
 
* Ammoniak, ett vanligt giftigt ämne som kommer från förruttnelsebakterier i tarmen, omvandlas till urinämne i levern med hjälp av L-arginin.
 
* L- arginin behövs vid tillverkningen av hemoglobin, som står för syretransporten i blodet.
 
Du som vill leva ett aktivt liv vet vad som behövs för att må bra - näringsrik mat, vila, sömn, social gemenskap och fysisk aktivitet!
 
Nu laddar vi för ny vecka!!!
 
 

Kommentera här: