vardags "lyx"!

Mitt i veckan åkte vi (personalen) på Actic-Tornet Linköping ut till ett underbart ställe som heter Högby - SPA & konferens. Vilket ställe!! Hur kan jag ha missat det?? Bara ett par mil utanför Linköping.
 
Vi kom dit vid 08.30. Strålande sol och temperatur var redan uppe på 24 grader. Vilken fullträff!! :))
Väl omhändertagna från start fick vi varsina kimono och handduk samt badtofflor.
Snyggt iklädda eller avklädda rättare sagt var det bara att börja relaxa! Flera olika bubbelpooler, vanlig pool (33grader), isvak, ångbastu, vanlig bastu både inom hus och utom hus fanns det uppvärmda pooler. Perfekt för mig som är en badkruka och som inte tycker om eller i huvutaget inte kommer i om det är för kallt! (under 25 grader).
 
När vi simmat omkring och bubblat lite inom hus var det bara att fortsätta utomhus och slå sig ner i en solstol och lapa D-vitamin från en klarblå himmel. Några av oss hade bokat Hamam så dom fick börja med det. Medans vi andra gick loss över fruktfatet, nötter och frön.
 
Lite lätt rosafärgade var det nu dags för lunchen. Svepte om oss våra kimono och blev serverade en lättare lunch som vi fick välja när vi kom.
Efter lunch hade vi varsina 50 minuters behandlingar bokade. Jag fick en underbar massage samt en ansiktsbehandling med dom härliga ekologiska produkterna av Maria Åkerberg.
Och eftersom jag lovade att jag skulle sminka mig mindre (i mitt förra inllägg) under sommaren, så passade jag på att få lite bryn och ögonfransfärg.
Har ofta morgonpigga PT- klienter och då kan ju lite färg på fransarna göra att jag i alla fall ser vaken ut, utan att behöva sminka mig så tidigt på morgonen. :))
 
Kan varmt rekommendera det här fina stället! Själv har jag redan bokat in en mamma - dotter dag i August när dom öppnar igen. Verkligen prisvärt också!!
 
Ha en underbar fin dag i solen där ute!
Kram Anna
 

Kommentera här: